De la revolta de Stonewall de 1969, el record que més fa mal és el…

CGT Castelló s’oposa a la instal·lació de la planta d’amoníac en el Grau de Castelló
La Confederació General del Treball (CGT) s’oposa junt amb entitats ecologistes i veïnals al projecte de la planta d’amoníac al Grau de Castelló.
La Confederació General del Treball (CGT) de Castelló ha mostrat la seua oposició a la planta d’amoníac que IGNIS pretén instal·lar en la capital de La Plana. El sindicat impulsa juntament amb organitzacions ecologistes i entitats veïnals, com la Plataforma No a la Contaminació de les comarques de Castelló i Ecologistes en Acció del País Valencià, les al·legacions contra el projecte Armonia Green que pretén instal·lar-se en el Polígon del Serrallo, en terrenys confrontants al port del Grau de Castelló.
“Armonia Green Castelló SLU pertany a la corporació IGNIS que, al seu torn, rep finançament del fons d’inversió KKR, d’orientació sionista i a favor de l’estat d’Israel” expliquen des de CGT. El fons d’inversió KKR està implicat directament en negocis en els territoris ocupats de Palestina i col·labora amb empreses vinculades a l’exèrcit israelià.
Les al·legacions a la instal·lació a la planta industrial de producció i emmagatzematge d’amoníac verd de Castelló de la Plana es basen en la falta de descripció del projecte, i d’estudi d’impacte ambiental. “No es descriuen amb claredat i es donen xifres contradictòries en qüestions tan bàsiques com la quantitat d’aigua que utilitzaran, l’energia que consumirà, com serà el tractament d’aigua de mar que extraga ni com gestionarà la salmorra restant, o com s’emmagatzemaran les enormes quantitats d’amoníac produïdes, el qual és una substància tòxica, inflamable i perillosa”.
L’Estudi d’Impacte Ambiental és insuficient i no compleix, segons les entitats que impulsen les al·legacions, amb els requisits mínims de la Llei 21/2013 d’avaluació ambiental. Entre les mancances més significatives, el projecte no presenta tampoc les possibles afectacions als espais protegits pròxims inclosos en la Xarxa Natura 2000, especialment a la ZEPA Delta de l’Ebre – Illes Columbretes. Tampoc hi ha una adequada avaluació dels possibles riscos, tan tecnològics com per accidents greus, malgrat emmagatzemar quantitats massives d’amoníac anhidre, una substància tòxica, inflamable i perillosa per al medi marí.
El projecte que pretén ser considerat com a Projecte d’Interés Autonòmic (PIA) està dissenyat per a produir més de 500.000 tones anuals d’amoníac destinades quasi exclusivament a l’exportació “per al que seria necessari al voltant del 25% del consum elèctric de tot el País Valencià en 2024 i no ofereix cap benefici per al territori” denuncia l’organització anarcosindicalista. “El xantatge de la creació d’ocupació no ens val, estem parlant de tot just 100 llocs de treball a canvi de la nostra seguretat i un gran impacte ambiental sense cap benefici real i directe per a la població” sentencien des de CGT Castelló.